13 maart 2007

De andere kant...


Yeah, we hebben het gehad!! Ons tv optreden in het programma lijn 4, en op niet zomaar een zender, neehe, RTL 4!!....En wat was het zoooo ontzetttend leuk!!
Ons TV-debuut..nou, Tanja en ik kunnen nog altijd een carrière move maken hoor, we deden het super als presentatie-duo. Dus SBS..als julllie nog nieuwe shownieuwslezers zoeken, hier zijn we!
Zoals ik al vertelde, ben ik zondagmiddag alvast naar Beverwijk gegaan..gezellig een super avondje gehad met Tanja en haar gezinnetje. Wat is dat leuk, je maakt elkaar toch anders mee dan in Barcelona, en loopt nu ineens in het normale leventje mee van een van je casa-maatjes.
Maar het was weer als vanouds, kletsen en keten, herinneringen ophalen en lachen..het blijft een opmerkelijk iets, vooral als je je bedenkt dat je elkaar maar een klein maandje kent..
Lekker lasagne gegeten en heerlijk met haar zoon Mees gekletst, wat een lekker ding !!
En gezien het feit dat Sonja een dag vrij was, hebben we een andere vriendin uitgenodigd, Mien
Cava...wat een gezellig mens, en ze wilde maar niet weg hè...Om half drie hebben we haar onder lichte dwang weggebonjourd, want we moesten nu toch echt gaan slapen, wilden we er de volgende morgen er enigzins toonbaar uitzien...
Nu hadden we de volgende morgen gelukkig bijval van een dame die kan toveren...dus toen we s'morgens om kwart voor negen bij Endemol aankwamen, waren we in no time opgekalivaterd als een stel stoere wievn...
Ik moet wel zeggen dat ik er eerst een hard hoofd in had hoor, want 4en half uur slaap is best kort, dus we moesten wel in de plooi trekken.Maar het resultaat was verbluffend, dus het kon beginnen.

Televisieland is wel iets wonderbaarlijks..je hebt geen idee anders dat is als je meekijkt vanaf de zijlijn. Tan en ik stonden heerlijk mee te genieten voordat we 'op' moesten en hadden de grootste lol..vooral toen de presentator, Nick, heel serieus bleef kijken, terwijl hem de meest vreemde dingen in zijn oortje werden gefluisterd..
En als ik vertel dat het onderwerp slapen was, en de meneer in kwestie werd geinterviewd over het gemiddeld bedgedrag, dan hoef ik verder niet uit te weiden over de onderwerpen in het oortje, haha, echt lol..

En toen was het onze beurt..je hoort je naam zeggen door de presentator, heel raar, en ook omdat je je nu realiseerd dat half ( nou ja, half?? ok, kwart..) Nederland jou nu kan zien op tv.
We waren wel een beetje gespannen, en Tan en ik hadden ons vantevoren al slap gelachen over hoe stom we zouden kunnen gaan hakkelen, en knippen was er natuurlijk niet bij hè in een live-show..
Nou, dat viel reuze mee. Ik vond dat we ons erdoor sloegen als echte profi's..En na een diepte interview van wel 7(!!!) minuten waarin we toch wel redelijk wat konden vertellen over ons Barca-avontuur( enthousiast dat we natuurlijk waren) foto's werden geshowt die we door hadden gestuurd, was het programma alweer afgelopen. Nou...dat was dat. De presentator, Nick was heel geinteresseerd, maar we konden ons niet helemaal ontrekken aan het feit, dat ie wel met zijn werk bezig was en dat we soms niet helemaal doorkwamen op zijn harde schijf. Terug naar de grime, tv-make-up eraf en we mochten alweer gaan...he, nu al?? We krijgen toch nog wel een rondleiding of zo??
Nee, dus. Ok, we laten ons gewillig naar de uitgang transporteren,(onderweg een poging gedaan om Robert ten Brink de lift in te sleuren, maar helaas hij wilde niet) en voor we het weten staan we weer buiten.

Snel, rap en echt TV...maar wel leuk, dat was het zeker..En nadat we ons even hebben vastgelegd op fotobeeld, zijn we weer naar huize van den Berg gereden.
We hebben er weer een ervaring bij, en we zijn tot de conclusie gekomen dat we dat maar weer mooi geflikt hebben... Wat een ervaringen...Barca brengt nog steeds mooie dingen met zich mee... we voelen ons bevoorrecht dat we dit mee mochten maken.
En als ik dan later in de trein op weg naar huis zit, hoor dat er vertraging is omdat een man zich met zijn twee kinderen voor de trein heeft gegooid, denk ik...jeetje...hoe dubbel en betrekkelijk kan het leven zijn.
Thuis bekijk ik onze prestatie en vind dat ik eigenlijk op mijn minst goeie kant (heb ik wel een goeie, haha) gefilmd ben,maar dan denk ik ..mens waar maak je je druk om!
We genieten gelukkig nog steeds van alle dingen die op ons pad komen en laten we dat vooral blijven doen....die kinderen krijgen de kans niet meer omdat hun vader ze dat heeft ontnomen...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

He Jolanda, wat heb je er een mooi verslag van gemaakt. Ik vond het ook heel bijzonder hoor, zo in de cava libelle en zo weer in cava beverwijk. Gezellig was het wel, moeten we zeker blijven doen hoor! Maar dan zeker ook met onze andere cava vriend(in)en. Ik had weer het gevoel dat ik een beetje in de roes terug was van barcelona, want daar was je ook steeds bezig met hele leuke dingen. Dus dan is dit zeker een after afje. Ben blij om je weer gezien, geknuffeld en bijgekletst te hebben. Was zeker ontdaan van je sms-je over die man met zijn twee kinderen. Nee, daar zijn geen woorden voor. Laten we hopen dat dit soort dingen nooit meer voorkomen. Dat de twee kinderen in de hemel mooie vredige sterretjes zullen zijn. Lieverd, bedankt voor de leuke avond en het fantastische tv optreden. Je medepresentatrice van de Casa. Tanja XX

Kitty zei

Hee Jolanda!
Even off-topic: ik wil je héél graag een URL doorgeven. Ik ontdekte een heel mooie fotogallerij over Barcelona. Ik wed dat jij er ook van gaat kwijlen en dat je dingen ziet waarom je zéker een reden zult hebben om weer eens terug te gaan.
Liefs van Kitty

http://www.pbase.com/tiagosilva/barcelona

Kitty zei

Hola Jolanda from 'Ollanda :) Ik sta eigenlijk te springen om eennieuw verslag van je!! Waar blijven de avonturen van je laatste Barcelonabezoek?? Heb je het naar je zin gehad, heb je de nacht-niet-slapen overleefd??
Kitty